Sigorta Acentelik, Sigorta Şube Başvurusu

Sigorta Şube Başvurusu

get_token();?>
Şube Başvuru Formu
Gizlilik Politikası
Rakamların toplamını girin

SİGORTA ACENTESİ NEDİR?

Sigorta acentesi, sigorta şirketleri adına sigorta sözleşmelerine aracılık eden işletmelerdir. Sigorta acenteleri belli sözleşmeler ile sigorta şirketine bağlıdır ve onlar adına tüm ürünlerinin tanıtımını ve pazarlamasını yapmaya yetkililerdir. Sigorta acentesi için Sigorta Şirketlerinin temsilci kuruluşlarıdır da diyebiliriz.

SİGORTA ACENTESİ NASIL AÇILIR?

Sigorta acentesi açmak için gerekli olan tüm şartlar “ Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinde ” belirtilmiştir. Sigorta Acenteleri Yönetmeliğine göre sigorta acentesi açmak için kurulacak olan gerçek kişi acenteleri için gereken şartlar;

GERÇEK KİŞİ ACENTE ŞARTLARI;

  • Kişinin teknik müdür vasfını taşıması
  • Öğrenim düzeyine göre sigorta sektöründe mesleki deneyim süresini tamamlaması
  • Türkiye’ de yerleşik olması
  • Sabıka kaydının bulunmaması
  • En az 50.000 TL ödenmiş sermayesinin olması
  • Fiziki şartlar , teknik ve idari altyapı ve insan kaynakları bakımından yeterli donanıma sahip olması

TÜZEL ACENTELİKLER İÇİN GEREKEN ŞARTLAR;

  • Türkiye’de yerleşik olan bir limited şirket ya da anonim şirket olarak kurulmuş olması
  • Ortaklardan en az %51 hisseye sahip kişinin teknik müdür vasfını taşıması
  • Ortaklarının sabıka kaydının bulunmaması
  • En az 50.000 TL ödenmiş sermayesinin olması
  • Fiziki şartlar , teknik ve idari altyapı ve insan kaynakları bakımından yeterli donanıma sahip olması

TEKNİK MÜDÜR OLMA ŞARTLARI;

  • SEGEM belgesinin bulunması
  • Öğrenim düzeyine göre aşağıdaki mesleki deneyim süresini tamamlaması
    • 4 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık” ya da “Aktüerya” mezunu ise sigorta sektöründe mesleki deneyim aranmaz
    • 4 yıllık farklı herhangi bir bölüm mezunu ise 18 ay sigorta sektöründe mesleki deneyim aranır
    • 2 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık MYO “ mezunu ise sigorta sektöründe 24 ay mesleki deneyim aranır.
    • 2 yıllık farklı bir bölüm mezunu ya da lise mezunu ise teknik müdür olunamaz.
    • 2008 ve öncesinde A acenteliği bulunan kişiler eğitim şartı aranmaksızın teknik müdür olarak atanabilirler.
  • Sabıka kaydının bulunmaması.

Bu şartları sağlayan bir şirket kurulmasının sonrasında sigorta acentelik faaliyetlerine başlanabilmesi için TOBB Levha kaydı yapılması gerekmektedir. Güncel olarak sigorta acentesinin levha kayıt ücreti 22.500 TL dir. Sigorta acentesi levha kayıt işlemlerinden sonra sigortacılık faaliyetine başlayabilmek için sigorta şirketlerine acentelik başvurusu yapılmalıdır. Her bir sigorta şirketinin acentelik başvurusu için aradığı özellikler farklıdır.

SİGORTA ŞUBESİ AÇMAK İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR

Bir sigorta acente şubesi açmak için gerekli şartlar;

1) Şube Müdürü : Sigorta acente şubesi açmak için ilk şart şube müdürüdür. Şube müdürlüğü şartları ise;

  • SEGEM belgesinin bulunması
  • Öğrenim düzeyine göre aşağıdaki mesleki deneyim süresini tamamlaması
    • 4 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık” ya da “Aktüerya” mezunu ise sigorta sektöründe mesleki deneyim aranmaz
    • 4 yıllık farklı herhangi bir bölüm mezunu ise sigorta sektöründe 18 ay mesleki deneyim aranır
    • 2 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık MYO“ mezunu ise sigorta sektöründe 24 ay mesleki deneyim aranır.
    • 2 yıllık farklı bir bölüm mezunu ya da lise mezunu ise şube müdürü olunamaz.
    • 2008 ve öncesinde A acenteliği bulunan kişiler eğitim şartı aranmaksızın şube müdürü olarak atanabilirler.
  • Sabıka kaydının bulunmaması.

Şube müdürü olarak çalışacak kişi , Şubelik alınan Sigorta acentesinin SGK’lı çalışanı olacaktır.2) Ofis: Bir diğer şart ise Sigorta Şubesinin uygun bir mekanda açılmasıdır. Şubenin , müstakil bir bina veya iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış , müstakil bir girişe sahip , başlıbaşına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olması ve bu mekânda yalnızca sigorta acenteliği faaliyeti yürütülüyor olması gerekmektedir.3) Kuruluş masrafları: Sigorta Şubeliğinin açılması için gerekli masraflardır. Şube başvurusu sonrasında yapılan görüşmelerde Sigorta Acentesi tarafından belirtilir. Bu şartları sağlamanız halinde sizden talep edilmiş olan Sigorta Şubelik evraklarının tamamlanmasının ardından 2 hafta içerisinde şubelik resmi işlemleri tamamlanmış, şubelik açılışınız gerçekleşmiş olacaktır.

SİGORTA ŞUBELİĞİ NEDİR?

Sigorta şubeliği –  sigorta acenteliğinden farklı olarak- bir çok sigorta şirketi ile anlaşması olan, kendi teknik operasyon kadrosunu bünyesinde bulunduran güçlü bir sigorta acentesinin resmi şubesi olarak faaliyet göstermektir. Sigorta şubeliği için ayrı bir tüzel kişilik kurmaya , sigorta şirketlerine acentelik başvurusunda bulunmaya gerek yoktur. Güçlü bir sigorta acentesinin şubesi olduğunuzda bu acentenin Sigorta Şirketlerinin tamamından teklif alabilir, sigorta poliçesi düzenleyebilirsiniz.

SİGORTA ŞUBELİĞİ NASIL AÇILIR?

Sigorta şubesi açmak için şubelik açmaya yetkili olan güçlü acenteler ile görüşmeler yapmalısınız. Karşılıklı anlaşılması halinde şubelik açılış işlemleriniz Sigorta Acentesi tarafından yapılmaktadır. Şube açılışınız yapıldıktan sonra acentenin sahip olduğu tüm sigorta şirketlerinden dilediğiniz sigorta branşında teklifler verebilir, poliçe düzenleyebilirsiniz.

SİGORTA ACENTESİ ŞUBE AÇMA ŞARTLARI

Bir sigorta acente şubesi açmak için gerekli ilk şart Şube Müdürü ‘ dür. Şube müdürlüğü şartları ise;

  • SEGEM belgesinin bulunması
  • Öğrenim düzeyine göre aşağıdaki mesleki deneyim süresini tamamlaması
    • 4 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık” ya da “Aktüerya” mezunu ise sigorta sektöründe mesleki deneyim aranmaz
    • 4 yıllık farklı herhangi bir bölüm mezunu ise sigorta sektöründe 18 ay mesleki deneyim aranır
    • 2 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık MYO “ mezunu ise sigorta sektöründe 24 ay mesleki deneyim aranır.
    • 2 yıllık farklı bir bölüm mezunu ya da lise mezunu ise şube müdürü olunamaz.
    • 2008 ve öncesinde A acenteliği bulunan kişiler eğitim şartı aranmaksızın şube müdürü olarak atanabilirler.
  • Sabıka kaydının bulunmaması.

Şube müdürü olarak çalışacak kişi , Şubelik alınan Sigorta acentesinin SGK’ lı çalışanı olacaktır. Bunun yanında sizden talep edilmiş olan şubelik evraklarının tamamlanmasının ardından 2 hafta içerisinde şubelik resmi işlemleri tamamlanmış, şube açılışınız gerçekleşmiş olacaktır.

SİGORTA ACENTE ŞUBELİĞİ KAR ETTİRİR Mİ?

Sigorta acente şubeliği karlı bir iştir. Sigorta şubeliği açtığınızda portföyünüzün genişliği ve doğru pazarlamayla yüksek kar elde edebilirsiniz. Özellikle de yüksek komisyona sahip sigorta ürünlerinin pazarlanmasıyla alacağınız komisyon elde edeceğiniz kar artacaktır. Özellikle Sağlık Sigortası , Konut Sigortası, İş yeri Sigortası , Hayat Sigortası ve Ferdi kaza Sigortası yüksek komisyonlu sigorta ürünleridir.

SİGORTA ŞUBELİĞİ KOMİSYON ORANLARI NEDİR?

Sigorta şubeliğinde poliçe komisyonu üzerinden kar paylaşımı yapılır. Bu paylaşım %65 – %70 arasında değişmektedir. Örneğin bir kasko sigortası 100 lira komisyon getirisi sağladıysa şubesi olduğunuz acente sizinle bu komisyon üzerinden anlaştığınız oran doğrultusunda komisyon paylaşımı yapar. Şubelik başvurusu yapılırken komisyon paylaşımı dikkat etmeniz gereken hususlardandır.

SİGORTA ACENTESİNDEN ŞUBELİK ALMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER

Sigorta acentesinden şubelik almak için gerekli evrakların başında şube müdür evrakları ve teknik personel evrakları gelmektedir. Bunun yanında şubeliğini yapacağınız Sigorta Acentesinin sizden talep edeceği farklı evraklar olabilir.

SİGORTA TEKNİK PERSONEL İÇİN GEREKLİ BELGELER

Sigorta teknik personel kaydı için gerekli evraklar aşağıdaki şekildedir:

  • Vukuatlı nüfus kayıt örneği
  • Adli sicil kaydı
  • İkametgah belgesi
  • SEGEM Belgesi fotokopisi
  • En son mezun olan okulu gösterir diploma sureti
  • İki adet vesikalık fotoğraf

SİGORTA ŞUBESİ AÇARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ

Sigorta şubesi açarken;

  • Sigorta Şubeliğini yapacağınız acentede bulunan sigorta şirketi sayısı
  • Sigorta Şubeliğini yapacağınız acentenin sizinle paylaşacağı komisyon oranı
  • Şube olarak acenteden alacağınız teknik destek, teknik kadrosu ve eğitim fırsatları
  • Acentenin teknolojik alt yapısı ve size sunacağı yazılım programı ( Hızlı teklif , sigorta ekran erişimleri gibi )
  • Acentenin şubelik gücü, şubelik konusundaki deneyimi ve kurumsallığı

Bu konulara oldukça dikkat edilmelidir.

NASIL SİGORTACI OLUNUR

Sigortacılığı resmi olarak yapmak isteyen kişilerin önünde iki yol bulunmaktadır: Sigorta Acentesi ya da Sigorta Şubesi olmak. Sigorta acente şube arasındaki farklara bakacak olursak;

Eğer sigortacılığı acente olarak yapmayı düşünüyorsanız öncelikle bir şirket kurmalısınız. Bu şirket gerçek kişi işletmesi , limited şirket ya da anonim şirket olabilir. Şirket kurulumunun ardından levha kayıt işleminizi yapmalısınız. Yalnızca buraya kadar bile ortalama 30.000 TL masrafınız oluşacaktır. Levha kaydınızın sonrasında acentelik yapabilmek için sigorta şirketlerine başvurmalısınız. Her bir sigorta şirketinin acente şartlarını sağlamalı ve şirkete belli üretim taahhütleri vermelisiniz. Acentelik başvurunuzun kabul edilmesi halinde ise her bir şirket için en az 10.000 TL teminat yatırmanız gerekecektir. Elinizde az sigorta şirketinin acenteliğinin olması rekabet şansınızı azaltacaktır.

Eğer sigortacılığı Sigorta Acente Şubesi olarak yapmak istiyorsanız bir şirket kurmanıza gerek yoktur , dolayısıyla levha kayıt işlemi de yapmazsınız. Güçlü bir Sigorta Acentesinin şubeliğini yapmak size direkt olarak bir çok Sigorta Şirketinin acenteliğini kazandıracaktır. Vereceğiniz tekliflerde rekabet şansınız çoğalacaktır. Ayrıca Şubeliğini yaptığınız acentenin alanında uzman teknik kadrosu sizlere her konuda destek sağlayacaktır.

Sigorta acente şube farkını iyi bir şekilde analiz etmeli , sigorta kariyerinizi buna göre planlamalısınız.